Przez cały 2020 rok gmina Trzcianka aktywnie zaangażowała się w działania związane z ochroną powietrza i niwelowaniem skutków jego zanieczyszczeń.
Jednym z filarów tych działań był udział w Programie Priorytetowym "Czyste Powietrze". Głównym celem włączenia się w ten program była pomoc mieszkańcom gminy Trzcianka w skompletowaniu niezbędnej dokumentacji do złożenia wniosku o dofinansowanie oraz pomoc w sporządzaniu samego wniosku i załączników, a także udzielanie porad w obszarach, których dotyczy program (wymiana pieca- źródła ciepła, ocieplenia dachu i przegród budowlanych, wymiana instalacji czy stolarki okiennej i drzwiowej). Udzielano także porad z zakresu dofinansowań do instalacji fotowoltaicznych.
Klienci obsługiwani byli zarówno stacjonarnie (siedziba Urzędu Miejskiego w Trzciance), jak i zdalnie (poprzez telefon czy e-mail).
Przez cały rok złożono ponad 160 wniosków, w tym wniosków o dofinansowanie i wniosków o płatność, a także udzielono ponad 400 porad z zakresu programu, w tym kwalifikowalności kosztów.
Komplementarnym działaniem była również obsługa programu "Moja Woda", gdzie mieszkańcy mogli otrzymać do 5000 zł dofinansowania za zakup i montaż instalacji zbierającej i gromadzącej wody opadowe. Program obowiązywał w miesiącach lipiec-wrzesień ub.r. Również i w tym obszarze gmina Trzcianka aktywnie się włączyła, uruchamiając kompleksową pomoc dla mieszkańców w zakresie przygotowania kompletnej dokumentacji projektowej. W ramach tego programu złożono ponad 40 wniosków o dofinansowanie, w tym również wniosków o płatność. Udzielono również ponad 100 porad w zakresie kwalifikowalności kosztów. Podobnie, jak w przypadku "Czystego Powietrza", klienci obsługiwani byli zarówno stacjonarnie, jak i zdalnie.
W 2021 roku obsługa klientów w obu programach jest kontynuowana. Informacje w tym zakresie można uzyskać w siedzibie Urzędu Miejskiego (pokój nr 1) lub pod numerem telefonu 67 352 73 05.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz