Zamknij

Na jakich platformach social media promować firmę?

10:17, 11.12.2023 art. sponsorowany Aktualizacja: 10:17, 11.12.2023

W świecie dynamicznie zmieniających się trendów marketingowych, wybór odpowiedniej platformy społecznościowej staje się kluczowy dla sukcesu strategii promocyjnej. Mimo dominacji Facebooka, ostatnie statystyki rzucają cień wątpliwości na sensowność inwestycji w tę platformę. Zjawisko migracji użytkowników, zwłaszcza wśród młodzieży, w kierunku serwisów takich jak Instagram czy Snapchat, podkreśla zmienność preferencji online. Dlatego zanim zdecydujesz się na promocję na Fejsie, warto rozejrzeć się za alternatywnymi ścieżkami, które mogą lepiej odpowiadać specyfice Twojej branży.

Czy warto promować się na Fejsie?

Zanim zainwestujesz w promocję na którejkolwiek z platform społecznościowych, sprawdź najświeższe statystyki. W przypadku Facebooka ostatnie dane nie są obiecujące – spory odsetek użytkowników „odchodzi” na rzecz innych serwisów typu Instagram czy Snapchat (największy odsetek odejść zauważono wśród użytkowników z przedziału wiekowego 13-17 lat – ok. 25% oraz w wieku 18-14 lat – ok. 7-8%). Nie jest to wprawdzie powód, aby rezygnować z działań na tym (największym dotychczas) portalu społecznościowym, jednak pokazuje to, że nie ma nic trwałego. Inwestycja w marketing na Facebooku nie zawsze będzie zatem intratna (jak np. w przypadku usług i produktów adresowanych do młodzieży). Warto rozejrzeć się za alternatywnymi kanałami promocji, uwzględniając przy tym wschodzące serwisy społecznościowe.

Zanurz się w fascynującym świecie zmian w Google Ads. Przeczytaj artykuł https://www.artefakt.pl/blog/sem/google-adwords-staje-sie-google-ads , który przedstawia ewolucję Google AdWords i omawia, jak możesz z tego skorzystać. 

Co jeśli nie Facebook?

#1 LinkedIn

Jako kanał marketingowy, ten dość szczególny serwis o charakterze biznesowym zainteresuje zwłaszcza firmy działające na zasadzie B2B. Posiada funkcje umożliwiające podmiotom gospodarczym stworzenie profesjonalnego profilu wzbogaconego nawet o filmiki na YT czy prezentacje Slideshare. Z tak zbudowanym profilem można nawiązać bezpośrednie relacje z potencjalnym klientem B2B.

Aktywni na rynku pracy użytkownicy za pomocą LinkedIn sprawdzają profile firm celem pozyskania informacji na temat potencjalnego pracodawcy. Działając na tym portalu, można w korzystnym świetle przedstawić firmę poszukującą partnerów w sferze B2B. Serwis stwarza nowe możliwości dla przedsiębiorców, niedostępne w innym środowisku biznesowym.

#2 Twitter

Służący do mikroblogowania darmowy serwis społecznościowy Twitter jest najczęściej użytkowany przez płeć piękną – kobiety stanowią aż 62% ogółu twitterowej społeczności. Nie przeszkadza to jednak we wdrażaniu skutecznych kampanii reklamowo-marketingowych dedykowanych internautom obojga płci. Serwis ten znakomicie nadaje się do bezpośredniego generowania ruchu na firmowej stronie internetowej oraz segmentowania obserwujących (followers) i nawiązywania z nimi komunikacji. Twórcy TT zaimplementowali szereg opcji ułatwiających firmom promowanie się na tym portalu.

#3 Pinterest

Moda, uroda, architektura wnętrz, fitness, DIY – oto najczęściej wykorzystywane motywy na portalu Pinterest. Ten „najładniejszy serwis społecznościowy wszechczasów” działa na podobnej zasadzie co tablica korkowa, gdzie pinezką przypina się wszelakie różności – przy czym na tablicy Pinterest publikuje się treści graficzne. Stanowi ona idealny kanał promocji firm oferujących usługi w zakresie ubioru, wizażu, fryzjerstwa, usług wnętrzarskich, turystyki, sprzedaży gadżetów, rozwiązań technologicznych… właściwie dobrym, przyciągającym wzrok ujęciem i przyjemną dla oka strategią reklamową, na Pintereście może wykreować się przedsiębiorstwo oferujące usługi i produkty z niemal każdej branży.

#4 Instagram

Jako platforma społecznościowa, Instagram stanowi atrakcyjny kanał marketingowy, zwłaszcza dla firm skupiających się na interakcji z klientami indywidualnymi. To miejsce, gdzie przedsiębiorstwa mogą tworzyć kreatywne profile, bogate w wizualne treści, takie jak zdjęcia i krótkie filmy. Instagram umożliwia także stosowanie różnorodnych narzędzi, takich jak Stories czy IGTV, aby zaangażować swoją audytorię w interesujący sposób.

Aktywni użytkownicy Instagrama często przeglądają profile firm, aby uzyskać bliższy wgląd w ich ofertę, wartości czy kulturę organizacyjną. Dlatego korzystanie z Instagrama pozwala firmom na budowanie autentycznego wizerunku i przyciąganie klientów indywidualnych.

Działając na tej platformie, przedsiębiorcy mogą także skutecznie komunikować się z obecnością marki, angażować się w interakcje z użytkownikami poprzez komentarze i wiadomości, a także tworzyć kampanie reklamowe docierające do szerokiego grona odbiorców.

Instagram oferuje nowoczesne możliwości marketingowe, które pozwalają firmom wyróżnić się w konkurencyjnym środowisku biznesowym, szczególnie jeśli ich celem jest dotarcie do klientów korzystających z platformy społecznościowej w poszukiwaniu inspiracji, trendów czy produktów.

Zakończenie:

W podjęciu decyzji o wyborze platformy społecznościowej dla promocji, kluczowe jest zrozumienie unikalnych cech każdej z nich. Choć Facebook nie traci swojej roli, to nowe trendy wskazują na rosnącą popularność serwisów takich jak Twitter, które mimo niewielkiej konkurencji oferują szereg korzyści, takich jak poprawa pozycji w wyszukiwarce czy budowanie autorytetu marki. LinkedIn staje się mekką dla przedsiębiorców B2B, a Twitter doskonale nadaje się do mikroblogowania i generowania ruchu na stronie internetowej. Z kolei urok Pinteresta jako wizualnej platformy sprawia, że jest niezastąpiony dla firm oferujących produkty czy usługi związane z modą, urodą czy designem. Wybór nie jest łatwy, ale zrozumienie specyfiki każdej z tych platform może być kluczem do skutecznej promocji online. Wybierz partnera, który zrozumie unikalne potrzeby Twojej branży. Artefakt to agencja SEM, gotowa sprostać wyzwaniom każdej dziedziny. Przekonaj się, dlaczego warto postawić na naszą ekspertyzę. Sprawdź naszą ofertę na: Agencja SEM Artefakt

(art. sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%