Zamknij

Tłok w samochodzie

00:00, 20.11.2022 artykuł sponsorowany
pixabay pixabay

Tłok jest częścią silnika, która przenosi siłę napędową z cylindra do korbowodu. Wykonany jest z metalu i ma kształt stożka. Głównym zadaniem tłoka jest utrzymywanie ciśnienia w cylindrze podczas spalania mieszanki paliwowej.

Zadania tłoku

Tłok jest częścią silnika spalinowego, która przenosi siłę napędową z cylindra do korbowodu. Jest wykonany z metalu i ma kształt stożka. Głównym zadaniem tłoka jest utrzymywanie ciśnienia w cylindrze podczas spalania mieszanki paliwowej. Tłoki są umieszczone w cylindrach i pracują w parze z korbowodem. Podczas pracy silnika korbowód obraca się i tłoki przesuwają się w górę i w dół w cylindrach. W momencie, gdy tłok jest na dole, mieszanka paliwowa jest wprowadzana do cylindra przez zawory. Gdy tłok przesuwa się w górę, mieszanka jest zapalana i spalana. Spaliny są wypychane z cylindra przez zawory w momencie, gdy tłok jest na dole. Tłoki są ważną częścią silnika i muszą być dobrze dobrane do konkretnego modelu silnika. Każdy tłok musi być dopasowany do średnicy cylindra i musi mieć odpowiednią grubość ścianek. Informacje, które mogą się przydać są na https://antykryzysowe-firmy.pl/category/motoryzacja/.

Rozmiary i kształty

Tłoki są dostępne w różnych rozmiarach i kształtach, a ich cena zależy od materiału, z którego są wykonane, oraz od rozmiaru i kształtu. Do najpopularniejszych materiałów, z których wykonuje się tłoki, należą aluminium, żeliwo i stopy metali lekkich. Aluminium jest lekkie i dobrej jakości, ale jest bardziej podatne na uszkodzenia niż żeliwo. Żeliwo jest cięższe i bardziej wytrzymałe, ale jest również bardziej podatne na korozję. Stopu metali lekkich używa się do produkcji tłoków o najwyższej jakości, ale są one również bardzo drogie. Tłok w samochodzie to część silnika, która wykonuje ruchy posuwiste względem cylindra. Wykonuje on ruchy tłocząc powietrze i paliwo, które zostaje zapłonione i wykorzystane do napędu silnika.

Ruchy tłoku

Tłok jest umieszczony w cylindrze i jest przytwierdzony do korbowodu. Tłok jest częścią silnika, która przekazuje siłę z korbowodu na kolektor wydechowy. Tłoki są umieszczone w cylindrach i poruszają się w górę i w dół w rytmie pracy silnika. Podczas pracy silnika tłok się porusza, a korbowód przekazuje ruch na wał korbowy. Tłok wykonuje 4 ruchy w każdym cyklu pracy silnika:

1. Ruch w górę – tłok tłoczy powietrze do komory spalania.

2. Ruch w dół – tłok tłoczy paliwo do komory spalania.

3. Ruch w górę – tłok tłoczy spaliny z komory spalania.

4. Ruch w dół – tłok tłoczy powietrze do komory spalania.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%