Santander Bank Polska został wybrany przez międzynarodowe jury ekspertów i analityków jako najlepszy bank inwestycyjny w Polsce. Jednocześnie, w tym samym konkursie Euromoney Awards for Excellence, Santander zdobył tytuł „Najlepszego banku w Polsce w obszarze odpowiedzialnego biznesu” oraz „Najlepszego banku w Polsce w obszarze doświadczeń klientów”.
Od ponad 30 lat Euromoney nagradza instytucje finansowe, których rozwiązania i wsparcie udzielane klientom wyróżnia się na tle konkurencji. Nagrody Euromoney uważane są za jedne z najbardziej prestiżowych na rynku w branży finansowej. W tym roku, po raz kolejny, Santander Bank Polska zyskał uznanie międzynarodowego grona ekspertów, tym razem aż w trzech ważnych obszarach działalności. Według Michała Gajewskiego, CEO Santander Bank Polska, docenienie banku jako najlepszego w Polsce w obszarze bankowości inwestycyjnej potwierdza silną pozycję jako kompleksowego dostawcy usług inwestycyjnych dla korporacji. To dowód uznania zarówno dla strategii, jak i dla misji, jaką bank realizuje codziennie, pomagając firmom i dużym korporacjom osiągać jeszcze większe sukcesy. Wyniki świadczą także o świetnym zrozumieniu potrzeb wszystkich segmentów klientów.
Santander Bank Polska zanotował 63 proc. wzrostu przychodów z usług na rynku kapitałowym (ECM) w porównaniu z rokiem poprzednim, co potwierdza skuteczność działań w realizacji strategii rozwoju tego obszaru. Bank znacząco umocnił również swoją pozycję jako partner ofert publicznych, emisji akcji i obligacji. Jednocześnie skutecznie wspierał klientów instytucjonalnych w zabezpieczeniu ryzyka kursów walutowych, surowcowych i stóp procentowych, co pozwoliło osiągnąć 45 proc. wzrostu przychodów z tytułu operacji instrumentami pochodnymi (CED) (r/r). Ponadto bank odnotował 25 proc. (r/r) wzrostu przychodów z usług finansowania handlu.
Jury uznało bank za lidera rynku w zakresie transakcji na rynku kapitałowym, zarówno pod względem wolumenu jak i liczby przeprowadzonych transakcji. Wśród największych przeprowadzonych w ciągu ostatnich 18 miesięcy transakcji znalazły się m.in.: IPO Diagnostyka, ABB Allegro, ABB Benefit Systems czy wezwanie na akcje Grenevia.
W zakresie fuzji i przejęć w tym samym okresie Santander doradzał przy trzynastu transakcjach, w tym m.in.: doradztwo Asseco przy sprzedaży akcji własnych na rzecz TSS, doradztwo Animex (WH Group) przy przejęciu Pupil Foods, doradztwo Mercor przy sprzedaży części biznesu na rzecz Kingspan czy też doradztwo Fixmap przy pozyskaniu inwestora.
Jak podkreśla Daniel Posyniak, zarządzający obszarem CIB w Santander Bank Polska:
„Jesteśmy dumni z naszego zaangażowania w realizację najbardziej kompleksowych i innowacyjnych rozwiązań na rynku inwestycyjnym, które pozwalają naszym klientom osiągać strategiczne cele. Najbardziej cieszy uznanie rynku dotyczące naszego całego zespołu - potwierdzona została wiedza oraz profesjonalizm ponad 300 osób, które codzienne z wytrwałością i pełnym zaangażowaniem budują długoterminowe relacje z kluczowymi klientami. Wspólnie budujemy pozycję lidera, opartą na wzajemnym wsparciu, zaufaniu, skuteczności oraz wysokiej jakości obsługi”.
Jury konkursu przyznało Santander Bank Polska tytuł „Najlepszego banku w Polsce w obszarze doświadczeń klientów” (Best Bank for Customer Experience) za systematyczne udostępnianie kolejnych produktów i usług dla klientów detalicznych oraz upraszczanie procesów, które ułatwiają codziennie bankowanie. Jury konkursu zwróciło szczególną uwagę w tym obszarze na rozwiązania cyfrowe, w tym wprowadzenie nowej metody potwierdzania tożsamości przy zakładaniu konta online za pomocą aplikacji mObywatel, a także możliwość wnioskowania o kartę kredytową online dla nowych klientów z jej wykorzystaniem. W nowym procesie otwarcia konta 90% kont otwiera się w 1 minutę.
W minionym roku bank doskonalił również funkcje dostępne w aplikacji mobilnej. Udostępnił Santander w Podróży, usługę, która ułatwia klientom korzystanie z banku podczas podróży zagranicznych. Umożliwił otwieranie kont walutowych aż w 12 walutach obcych i uprościł proces wysyłania przelewów. Wprowadził także sekcję Moje Ubezpieczenia czy Poradnik Cenowy, narzędzie, które pomaga klientom monitorować transakcje w danym miesiącu, aby uniknąć opłat za konto i kartę. W 2024 roku z usługi skorzystano 1,5 miliona razy, a 94 proc. użytkowników wystawiło jej najwyższą ocenę.
W kategorii „Najlepszego banku w Polsce w obszarze odpowiedzialnego biznesu” (Best Bank for Corporate Responsibility) Santander Bank Polska został doceniony między innymi za wdrożenie produktów i usług, które wspierają zrównoważoną transformację. Jest to przykładowo bezpłatny Kalkulator Śladu Węglowego, dostępny dla firm na platformie „Santander Nowa Energia”.
Nagroda została przyznana za działania banku w obszarze inkluzywnej bankowości, edukacji finansowej i zrównoważonego rozwoju. W 2024 roku Santander Bank Polska uruchomił Akademię dostępności we współpracy ze Szkołą Główną Handlową w Warszawie. Wprowadził także słownik języka bez barier we współpracy z Fundacją Polska Bez Barier, aby promować komunikację sprzyjającą integracji społecznej.
W minionym roku Santander Bank Polska wyróżnił się odpowiedzialnym podejściem do kwestii ograniczenia ryzyk związanych z greenwashingiem. Rozwijał swoje struktury w celu identyfikacji i klasyfikacji zrównoważonych transakcji i produktów pod względem ich zgodności z kryteriami wewnętrznego systemu SFICS oraz z taksonomią UE. W 2024 r. wolumen nowego finansowania zgodnie z SFICS w całej Grupie Santander Bank Polska wyniósł 8669 mln złotych.
Uznanie jury zyskały również wyniki w obszarze społecznym. W 2024 roku bank udzielił wsparcia, które trafiło do 10,1 mln beneficjentów, a kwota inwestycji społecznych w tym okresie wyniosła 10,61 mln złotych.
Źródło informacji: Santander
Pomóżmy małej Agatce! Liczy się każde wsparcie!
W imieniu rodziców Agatki, bardzo prosimy o pomoc 🙏 Dziękujemy redakcji Fakty Piskie za tak wspanialy artykuł.
Monika
17:04, 2025-08-13
Jednogłośne absolutorium i brak wotum zaufania
A u nas w Trzciance wręcz odwrotnie, wszyscy kochają burmistrza a Rada Miejska przyklaskuje mu i z wiernym posłuszeństwem patrzy w oczka szefa. Tylko jakieś plotki o długu ktoś rozsiewa......aaa, to Ci z Wielenia😮
Hi, HI
07:37, 2025-08-01
Jednogłośne absolutorium i brak wotum zaufania
Jako mieszkaniec, który naprawdę interesuje się sprawami gminy i ogląda wszystkie sesje, uważam, że Rada Miejska pokazała charakter i odpowiedzialność. Wstrzymanie się od przyznania wotum zaufania to nie akt złośliwości, tylko sygnał, że radni nie są od klepania wszystkiego, co burmistrz powie, tylko od kontrolowania i dbania o interes mieszkańców. Co ważne – radni jasno uzasadnili swoją decyzję, więc nikt nie może powiedzieć, że to było bez podstaw. Nie chodzi o robienie polityki, tylko o uczciwość wobec nas – mieszkańców. W końcu to rada ma patrzeć władzy na ręce. Brawo za odwagę i jasne pokazanie, że gmina jest najważniejsza. A swoją drogą – artykuł jest mocno stronniczy i wygląda na napisany przez sam Urząd Miasta albo na jego zlecenie, więc dobrze, żeby mieszkańcy znali też drugą stronę. Zachęcam wszystkich, żeby obejrzeli nagranie z obrad sesji i sami wyciągnęli wnioski.
Mieszkaniec Wielenia
11:20, 2025-07-02
Jednogłośne absolutorium i brak wotum zaufania
Art jednostronny pusany na zamówienie burmistrz. Autor zapomniał napisać że 2024 to kolejne kredy, bezprawne premie 3600zł co miesiąć, złozenie wniosku do Wód Polskich o drastyczne podwyżki wody, chęć nałożenia maksymalnych podwyżek podatku - najlepiej wszystko na maxa, podwyżka wynagrodzenie burmistrz na maxa, niechęć do naprawy drabiny w OSP
Obywatel
15:12, 2025-07-01